Deviant Login Shop  Join deviantART for FREE Take the Tour
×



Details

Submitted on
October 18, 2013
Image Size
232 KB
Resolution
627×733
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
6,021 (14 today)
Favourites
483 (who?)
Comments
53
Downloads
27
×
Jodie Holmes by felitomkinson Jodie Holmes by felitomkinson
Beyond: Two Souls made me cry a lot ok.
Add a Comment:
 
:iconkamienw4:
kamienw4 Featured By Owner Jul 9, 2014
One of the best games I have ever played. I cried too, lol!
Reply
:iconborearisu:
borearisu Featured By Owner Jun 15, 2014
Amaazing style! In love with your Jodie, dude. 
Reply
:iconlizzy05201:
lizzy05201 Featured By Owner Jan 14, 2014
Ohmaigawsh! This made the cover for Cryaotic's play-through of Beyond : Two Souls! Nice going! Its really good .o.
Reply
:iconjesterdk:
JesterDK Featured By Owner Jan 4, 2014   General Artist
you know, I've gotten a lot of crap for saying it, but I don't care - I liked Beyond: Two Souls. Yeah, it had it's unrealistic moments, but it's a STORY. Most movies do stuff way worse than that game did, and they don't get anywhere near the amount of hate. 

...And that Homeless chapter was one of my favorite parts in recent gaming memory.

Awesome picture.


...also, I'm curious as to how you drew the shirt texture. Oils brush?
Reply
:iconsuperherocomputerart:
superherocomputerart Featured By Owner Jan 5, 2014  Hobbyist
idk why people want video games to be realistic c i mean sure if there too unrealistic they're deemed cartoonish but video games are supposed to be an escape out of reality beyond two souls had a fantastic and interesting story and a great cast and the whole game was so deeep! and interesting plot twists  
Reply
:iconjesterdk:
JesterDK Featured By Owner Jan 5, 2014   General Artist
I have no problem with a realistic game, either. 
But people seemed genuinely shocked at what B:TS was. 

QuanticDream makes modern day adventure games. They're driven by character interaction, environment and atmosphere, etc. Not gameplay.

Yet there were tons of people complaining about the game because of the gameplay. It's not THAT kind of game! We've had non-gameplay games since the old school point-and-click adventure games on PC, but I guess nobody paid any attention to ANYTHING ELSE that QD had done, and just assumed that this was going to be some kind of wierd open-ended sneak-and-smash kind of game.
Nope! Adventure game. Atmosphere, characters, plot. 

And in most games, especially adventure games, the plot isn't realistic. A base in reality can make it more relatable (which QD does well), but it's a game, in a genre that compares so much more with fantasy-like fiction than any other. Don't be surprised when it gets a little fantastic, people!


...I rant.

I liked the game. It was what I expected, and what I was looking for, and I will admit that it had two particular parts that were kinda "ugh" in the story, but nothing ruined the awesome overall experience of taking a realistic person through such an unreal idea.

Reply
:iconsuperherocomputerart:
superherocomputerart Featured By Owner Jan 8, 2014  Hobbyist
yes i agree also i think she used some sort of digital program to do the textures as well as the picture but im not too sure im not too computer smart 
Reply
:iconjesterdk:
JesterDK Featured By Owner Jan 8, 2014   General Artist
That's not the part in question - it's definitely done digitally.

I'm just curious as to what brush gave the look you can see on the striping.
Reply
:iconsuperherocomputerart:
superherocomputerart Featured By Owner Jan 8, 2014  Hobbyist
oh hmm well i've got no clue i've never used a tablet before 
Reply
:iconjesterdk:
JesterDK Featured By Owner Jan 8, 2014   General Artist
Smooth coloring like that = digital. Even a thick smooth coat of paint on a surface won't look so even, textureless, and perfect as a digitally made picture. Ah, technology. Hahaha


Reply
Add a Comment: